J300C
VAGÓ J 300.000
Els vagons tancats tipus “J 300.000” començaren a circular en RENFE l’any 1948,es van fabricar un total de 1.781 vagons entre els anys 1948 i 1965 intervenint en la construcció pràcticament totsels fabricants de l’època. Construít amb llàmines defusta icol·locat sobre un bastidor deferro van ser utilitzats per transportar tot tipus de mercaderies i animals. Avui en dia en tota la geografia ferroviària no queden més de deu vagons i capen circulació.
VAGÓ J 300.676
L’AGRUPACIÓ FERROVIÀRIA » 5ª ZONA » va rebre en el mes d’Octubre del 2000 per part de la direcció del taller de Manteniment Integral de Trens (MIT) de Barcelona Can Tunis un vagótancat de transport de mercaderies tipus “ J ” per a serutilitzat per aquesta agrupació coma magatzem i tallera on es fan les feines de restauració, reparació i manteniment del material en custodia o cedit a l’Associació.
En 1988 Renfe, (Manteniment Integral de Trens) encarrega a l’empresa Susundegui d’Alsasua (Guipúscoa) la transformació de dos vagons tipus “ J “ per a provari subministrar la calefacció elèctrica dels cotxes deviatgers en el dipòsit Barcelonès de Can Tunis. Exteriorment la transformació consistia eninstal·lar un pantògraf tipus Faiveley AM32AV sobre el sostre per a la pressa de tensió a 3.000 v,col·locar una porta en un lateral i el muntatge de les llums de cola vermelles reglamentaries.
En l’interior es vainstal·lar tot un equip per subministrar calefacció elèctrica, havent de dividir mitjançant una reixa metálica el vagó per separar la part de baixa tensió (72 v) i la part d’alta tensió (3000 v)
Aquest vagó va ser sol·licitat pels Amics del Ferrocarril de Badalona per tenir-ho com a taller i així se’ls va concedir Arrel del mal estat del vagó, a causa del desús i l’estada a la intempèrie durant més de cinc anys, aquesta Associació s’ha vist obligat a treballar en la restauració de l’esmentada unitat 832 aixi com en els de la nova adquisició